Jambo Tanzania - Reisverslag uit Dar es Salaam, Tanzania van AdaenManoninTanzania - WaarBenJij.nu Jambo Tanzania - Reisverslag uit Dar es Salaam, Tanzania van AdaenManoninTanzania - WaarBenJij.nu

Jambo Tanzania

25 Augustus 2015 | Tanzania, Dar es Salaam

Hoi lieve vrienden en familie,

Ons avontuur is nu dan echt begonnen! Vanochtend zijn we na een goede vlucht met z'n drieën in Dar Es Salaam aangekomen. Na enig gedoe en discussie over onze werkvisums was de moed ons aardig in de schoenen gezakt. Maargoed we blijven flexibel, we zijn ten slotte in Afrika nu. Uiteindelijk hebben we maar een toeristenvisum gekocht, om de Tanzaniaanse douanebeambte toch nog een beetje te vriend te houden. Gelukkig stond stond onze taxi-chauffeur (Remy) wel keurig op ons te wachten. Na deze lange vliegreis en een bumpy ride naar het hotel waren we wel aan wat slaap toe.

Na een paar uurtjes slaap hadden we gelukkig goed bericht van Paul. Onze werkvisums zijn al onderweg naar Turiani en Kabanga. Een hele opluchting! Na ontbijt en een douche zijn we door Remy naar ons volgende hotel gebracht in het centrum van de stad. Een hele ervaring. Wat zijn we blij dat we hier niet zelf hoeven te rijden. Mensen die tussen de auto's door lopen en fietsen om spullen te verkopen, auto's die zomaar van de ene baan naar de andere baan gaan en vrachtwagens die midden op de snelweg gaan keren. Voor Ada allemaal
wel herkenbaar door de ervaringen in Ghana.

In de stad hebben we Tanzaniaanse simkaartjes voor onze telefoons geregeld. 6 verknipte simkaartjes verder en tig pogingen om 3G aan de praat te krijgen was het na 4uur toch eindelijk gelukt. Tussendoor hebben we gelukkig nog wel een lesje Swahili meegepakt. Aan vriendelijkheid ontbreekt het hier in ieder geval niet. Behulpzame, lieve mensen, waardoor we ons ondanks de cultuurshock (vooral voor Neelke en Manon) al aardig op ons gemak beginnen te voelen.

Na een lekker diner gaan we nu nog even relaxen en dan een goede nacht maken zodat we morgenochtend fris en fruitig op de boot naar Zanzibar kunnen.

Kwaheri, oftewel tot later!

Veel liefs,

Neelke, Manon & Ada

• 25 Augustus 2015 - 22:53

Truus Poppinga:

Hallo Manon,
    Gelukkig zijn jullie goed aangekomen na een lange reis, heb jullie verslag gelezen en het zal zeker wennen zijn in alle opzichten maar genieten jullie maar van jullie stage en het land!
    Fijne stage, groeten van hier!

• 26 Augustus 2015 - 14:46

Jozet Berkhout:

Lieve Ada,
    Je avontuur is begonnen, samen met Manon en Neelke wens ik jullie succes!
    Het verslag van aankomen zo herkenbaar, leve de taxi en een betrouwbare chauffeur.
    Groetjes van Jozet Berkhout

• 26 Augustus 2015 - 15:28

Mieke Van Beusekom:

Lieve Manon, Adam en Neelke!
    Wat een leuk verhaal, en dit is nog maar het begin

• 26 Augustus 2015 - 15:34

Mieke Van Beusekom:

.... waarschijnlijk iets te snel op de groene balk gedrukt, het verhaal was nog niet klaar!
    Dit is nog maar het begin van jullie avonturen! Ik verheug me nu al op de volgende verhalen :-)
    Een hele fijne vakantie op Zanzibar, groetjes en een dikke knuffel (speciaal voor Manon ;-))!

• 26 Augustus 2015 - 23:30

Janny Wegter:

Hoi Manon, wat is het leuk om met jullie mee te reizen en te beleven. Geniet ervan en wens jullie alle 3 heel veel plezier. Groetjes

• 28 Augustus 2015 - 10:03

Renate:

Hallo Ada,

Wat fijn dat jullie goed zijn aangekomen en dat het geregeld is met jullie werkvisum( een half jaar vakantie op Zanzibar is ook niets,haha) en kunnen jullie na een weekje relaxen lekker aan de slag!
    Ik ga jullie avonturen volgen via jullie site en natuurlijk via mama en papa.
    Geniet in Tanzania, liefs

Renate

Verslag uit: Tanzania, Dar es Salaam

Stage Turiani Hospital

Lieve allemaal,

Zoals jullie weten vertrekken wij 24 augustus a.s. naar Tanzania. Samen zullen we hier onze laatste stage gaan voltooien. We zullen t/m 5 februari werken in het Turiani Hospital.
De afgelopen maanden zijn we druk bezig geweest met de voorbereidingen voor dit avontuur. Het aanvragen van een werkvisum, verdiepen in de Tanzaniaanse cultuur, leren over voorkomende ziektebeelden en natuurlijk het leren van Kiswahili. Deze taal leren we van Paul Wabike. Paul is zelf Tanzaniaan en hij leert ons veel over het land en de cultuur. Door de intensieve voorbereiding kijken we erg uit naar het moment dat we daadwerkelijk weg gaan.

De afgelopen tijd hebben Neelke en Sharronne en Manon en ik ons ook bezig gehouden met het inzamelen van geld voor Kabanga Hospital (de andere stageplek van de Hanzehogeschool in Tanzania) en Turiani Hospital. We hebben een statiegeldactie gehouden en daarnaast hebben we met z'n vieren mee gedaan aan een Mudrun waarvoor we gesponsord werden door vrienden, familie, bekenden of onbekenden.

Nu onze vraag of jullie ook een steentje willen bijdragen. Alle beetjes helpen en alles is van harte welkom. Het volledige bedrag zal besteed worden voor het ziekenhuis. Tijdens ons verblijf in Turiani gaan we op zoek naar een mooi project waar we het ingezamelde geld aan kunnen besteden. Hierbij kan je bijvoorbeeld denken aan het aanschaffen van bloedrukmeters of onderwijsmateriaal voor de School of Nursing. Uiteraard krijgen jullie van ons te horen wat er met het geld gedaan is.

Hieronder vinden jullie een link van Stichting Vrienden van Turiani. Op deze site is meer informatie over Turiani Hospital te vinden. Op de site van Turiani Hospital worden projecten genoemd waar op dit moment aan gewerkt wordt.

Een bijdrage kan overgemaakt worden naar:
Rek. nr: NL86RABO0119755483
T.a.v.: Chicks for Clinics

Bij voorbaat heel erg bedankt!

Als jullie nog vragen hebben, voel je vrij om ze te stellen.

Veel liefs,

Manon en Ada